Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

Ι. ΜΕΡΟΣ. Οι Χιλιαστές αρνούνται το Σύμβουλον του Τιμίου Σταυρού




                                                   Ι. ΜΕΡΟΣ


Θα συνεχίσω και σήμερα με το θέμα του Συμβόλου του Τιμίου Σταυρού όπου οι χιλιαστές αρνούνται  και βλασφημούν.
     Υπάρχουν πάρα πολλά χωρία της Αγίας Γραφής από τους αγίους Αποστόλους που μαρτυρούν τον λόγο του αληθές.
     <<Επειδή  και Ιουδαίοι σημείον αιτούσι και Έλληνες σοφίαν ζητούσιν, ημείς δε κηρύσσομεν
Χριστόν εσταυρομένον>>  (Α΄ Κοριν.  α΄ 22-23)
     <<Όυτοι αναγκάζουσιν υμάς περιτέμνεσθαι μόνον ίνα τω σταυρώ του Χριστού διώκωνται>>  ( Γαλ.  στ΄12)
     <<Έμοί δε μη γένοιτο καυχάσθε ει μη εν τω σταυρώ του Κυρίου υμών Ιησού Χριστού. >>  ( Γαλ. στ΄14)
     <<Και αποκαταλλάξη τους αμφοτέρους εν ενί σώματι τω Θεώ διά του σταυρού>>  ( Εφεσ. β΄ 16) 
     <<Έταπείνωσεν εαυτόν γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού>>
     << Ούς πολλάκις έλεγον υμίν, νύν δε και κλαίων λέγω, τους εχθρούς του σταυρού του Χριστού>>  (Φιλιπ. γ΄ 18)
     << Και δι’ αυτού αποκαταλλάξαι τα πάντα εις αυτόν, ειρηνοποιήσας δια του αίματος του σταυρού αυτού>>  ( Κολασ. α΄20)
     Η αγία γραφή πουθενά δεν ονομάζει τον Σταυρόν πάσσαλον. Ίδού όμως και το λεξικόν Πάπυρος – Λαρούς πως εξηγεί την λέξιν Σταυρός.  –Σταυρός, σχήμα έκ δύο διασταυρουμένων καθέτων προς αλλήλας εύθειών, όργανον θανατικής εκτελέσεως, εκ δύο δοκών, συνδεδεμένων κάτ’ ορθήν γωνίαν, επί του οποίου προσεπασσαλούτο ο κατάδικος με τεταμμένας τας χείρας--  ( Τ. 12, σ. 610)
     Συνεπώς ο Κύριός μας εσταυρώθη και ο Σταυρός δι’ ημάς είναι το σύμβολον της σωτηρίας μας.
     Ό απ. Παύλος καυχάται διά τον Σταυρόν του Χριστού.
     Άκόμη ο Σταυρός θα είναι το σημείον, που θα εμφανισθή κατά την δευτέραν έλευσιν του Κυρίου μας.
     << Και τότε φανήσεται  το σημείον του υιού του ανθρώπου εν τω ουρανώ>>
( Ματθ. κδ΄30)
     Έκείνου που προκαλεί κατάπληξιν είναι ο ισχυρισμός των, ότι ο Σταυρός δεν ανεγνωρίζετο ως έμβλημα της χριστιανοσύνης κατά τους τρείς πρώτους αιώνας του χριστιανισμού. Άλλά ο φιλόσοφος και Μάρτυς Ιουστίνος, και ο Τερτυλλιανός, που έζησαν το 150—200  μχ. Γράφουν περί του Σταυρού.
     Ό Τερτυλλιανός: -- Ήμείς οι Χριστιανοί εις όλα τα ταξίδια και τας μετακινήσεις, εις πάσαν αναχώρησιν και επιστροφήν μας, όταν φορούμε τα ενδύματα και τα υποδήματα, εις το λουτρόν και εις το τραπέζι, όταν ανάπτωμεν το λυχνάρι μας, όταν καθήμεθα ή εξαπλωνώμεθα, είς όλας εν γένει τας πράξεις της καθημερινής μας ζωής κάμνομεν το σημείον του Σταυρού. Το έθιμον δε τούτο, συνεχίζει, έχει την αρχήν του εις την παράδοσιν της Εκκλησίας, ετονώθη δε διά της συνηθείας και πρέπει να τηρήται μετά πίστεως --- .
     Έξ άλλου οι αρχαιολόγοι ευρίσκουν τον Σταυρόν, είς πλείστα σχήματα, χαραγμένα από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια.
                                          ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ          

     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου