Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Πρώτη φορά Αριστερά: Απομάκρυναν το προσκυνητάρι του Χριστού από την Θεολογική σχολή ΑΠΘ

Πρώτη φορά Αριστερά: Απομάκρυναν το προσκυνητάρι του Χριστού από την Θεολογική σχολή του ΑΠΘ

 8 Φεβρουαρίου 2016 
Πρώτη φορά Αριστερά: Απομάκρυναν το προσκυνητάρι του Χριστού από την Θεολογική σχολή του ΑΠΘ
Το κοινό αίσθημα προκάλεσε  η απόφαση του νυν κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής Α. Π. Θ., Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, να απομακρύνει το προσκυνητάρι του Χριστού, που λάμπρυνε την είσοδο της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, αποτελώντας παράλληλα, πέρα
από τη προδιδόμενη λατρευτική του ιδιότητα, ορόσημο της Θεολογικής Σχολής για πάνω από μια δεκαετία.
Η εν λόγω κίνηση ήταν λογικό να μεταβληθεί σε αμφιθυμία εντός των θεολογικών κύκλων και το επίσημο ιστολόγιο της Σχολής να έχει πυρακτωθεί από τα σχόλια των αναγνωστών, αξιώνοντας μια πειστική απάντηση στα εγειρόμενα ερωτήματα: α) ποιους σκοπούς μπορεί να εξυπηρετεί μια τέτοια κίνηση από μέρους του Κοσμήτορα και γνωστών -  άγνωστων "κύκλων" , β) πόσο τυχαίο και συγκυριακό είναι το γεγονός της απομάκρυνσης με την έναρξη ξεχωριστού Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών εντός της Θεολογικής Σχολής, που ψηφίστηκε το 2014 και με την έναρξη της Κοσμητείας του;
Η απάντηση αυτή δόθηκε από τον ίδιο τον Κοσμήτορα δύο μέρες αργότερα, αιφνιδιάζοντας μας τόσο με τη σεναριακή ευρηματικότητα όσο και με τη ρηχότητα των επιχειρημάτων του.
Ο Κοσμήτορας για να δικαιολογήσει την εσπευσμένη μεταφορά του προσκυνηταριού στον 4ο όροφο της Σχολής, δε δίστασε να επικαλεστεί «προσωρινές εργασίες», κάνοντας λόγο για πλημμύρες παταριών και προβλήματα αποχέτευσης, ακόμη και λόγους "αρχιτεκτονικής καλαισθησίας", αφού το τρίγωνο Θεολογική Σχολής - Κτιρίου Διοίκησης - Νομικής Σχολής  πρέπει, κατά τα λεγόμενά του, να τελούν σε ενιαίο σύνολο. Πάλι καλά δηλαδή που ο Εβραιολόγος στην ειδίκευση -  Εβραιολάγνος τη συνειδήσει, Κοσμήτορας δε θέλησε να αποπερατώσει ολόκληρο το τετράγωνο, εντάσσοντας  σε αυτό και το κτίριο της Παλαιας Φιλοσοφικής, αφαιρώντας τους κίονες μαζί με την κορωνίδα των επιγραφών και το εμβληματικό ρητό της «ΜΟΥΣΑΙΣ ΧΑΡΙΣΙ ΘΥΕ», για λόγους "αρχιτεκτονικής ακαλαισθησίας"!
Για την ιστορία να αναφέρουμε πως το προσκυνητάρι απετέλεσε πρωτοβουλία του πρώην Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής, κ. Ιωάννη Κογκούλη και χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τους φοιτητές του Τμήματος, που δε δίσταζαν να αποτείνουν τιμή στο εικονιζόμενο πρόσωπο του Χριστού, όχι μόνο πριν την έναρξη των μαθημάτων τους, αλλά πολλάκις ημερησίως. Με την ίδια ζέση αγκάλιασαν και την πρωτοβουλία να αποσταλεί επιστολή διαμαρτυρίας στον τότε Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέα Λοβέρδο, αναφορικά με την ίδρυση Ισλαμικών Σπουδών εντός Θεολογικής Σχολής. "Οι Ισλαμικές Σπουδές εντάσσονται στη Θεολογική Σχολή και δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν ξεχωριστό αυτόνομο Τμήμα. Όπως όταν κάποιος σπουδάζει σε φιλοσοφική Σχολή της Ελλάδος δεν θα διδαχθεί την κογκολέζικη, αλλά τη μακραίωνη Ελληνική Φιλοσοφία, έτσι και στη Θεολογική οφείλει να μάθει και να σεβαστεί την άνω των 2000 χρόνων χριστιανική και ορθόδοξη μας παράδοση", για να θυμηθούμε μόνο μερικά από τα λόγια του πρώην Κοσμήτορα, κ. Κογκούλη.
Όμως και ο Μιχαήλ Τρίτος, που χρημάτισε Κοσμήτορας πριν αναλάβει τα καθήκοντά του ο κ. Κωνσταντίνου, και σεβόμενος ο ίδιος του το ιερό προσκύνημα που τοποθέτησε ο προκάτοχός του, δε δίστασε να τοποθετηθεί συμβάλλοντας από μεριάς του στο ήδη πολωμένο κλίμα: "Η εικόνα του Χριστού είναι το σήμα κατατεθέν και το σημείο αναφοράς για μια Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή. Για τον λόγο αυτό και πρέπει να βρίσκεται σε περίοπτη θέση", αναφέρει φροντίζοντας να πάρει  θέση μόνο για το εν λόγω ζήτημα και όχι για την αφαίρεση των πλακών με την αναγραφή των διετελεσάντων Κοσμητόρων της Θεολογικής Σχολής από τις απαρχές της Σχολής άχρι του νυν, αφήνοντας έτσι πίσω τα πικρόχολα σχόλια για προσωπική του δήθεν εμπάθεια με τον  νυν Κοσμήτορα.
Το προσκυνητάρι του Ιησού Χριστού αποτελεί κόσμημα για τη Θεολογική Σχολή, και όλοι σεβόμενοι  το εικονιζόμενο  πρόσωπο του Χριστού οφείλουν να το τοποθετούν σε περίοπτη και ευήλια θέση, κατά το "ΕΓΩ ΕΙΜΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (Ιω. 8,12). Άλλωστε και η ίδια η λέξη " Κοσμητεία", έχει ανάλογο βάρος: "Διακοσμώ - Ομορφαίνω - Προσδίδω Αξία  - Τιμώ.
Τι θα απαντήσετε, λοιπόν,  τώρα, κύριε Κοσμήτορα σε όσους συνεχίζουν να αιτούνται την άμεση παραίτησή σας, διασώζοντας έστω και εσχάτως την αξιοπρέπειά σας; Σε όσους εις αποκατάστασιν του κλίματος αναστάτωσης που δημιουργήθηκε και εις αποκατάστασιν του ονόματός σας αντιπροτείνουν να κοσμήσετε ως νυν Κοσμήτορας της Θεολογικής  με ένα ακόμη προσκυνητάρι τον 4ο όροφο, εφόσον όπως ισχυρίζεστε, η αποκατάσταση των πραγμάτων αποτελεί  και δική σας επιθυμία; Και μη βιαστείτε να μας πείτε πως κάτι ανάλογο συμβαίνει σε άλλες Θεολογικές Σχολές της Ευρώπης, γιατί εμείς δεν είδαμε στη Προτεσταντική Θεολογική Σχολή της Γερμανίας να τοποθετούνται εικόνες - προσκυνήματα, για να μη θιχθούν ή νιώσουν ξένοι οι Ορθόδοξοι φοιτητές της Σχολής.
Πεισία - Εθνικιστικό Μέτωπο Εκπαιδευτικών 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου