Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

ΜΕΡΟΣ 4, ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΣ ΗΓΕΤΗΣ

π.Α.Σ.Ε.Ι.Π.

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο χριστοδουλος


                           ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
                Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΣ
                                  ΗΓΕΤΗΣ
                                  ΜΕΡΟΣ 4
                                 π.Α.Σ.Ε.Ι.Π.

Συνέντευξη του Μακαριστού  Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου στο περιοδικό «ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ»(17/10/2005)

ΕΡΩΤΗΣΗ 10
Η Μ.Κ.Ο. «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ», που ανήκει στην Εκκλησία, έχει μεγάλη ευεργετική δράση εντός και εκτός Ελλάδος. Τί έργο έχει προσφέρει στα δύο χρόνια της λειτουργίας του;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
«Δοξάζω το Θεό γιατί η μέχρι τώρα δράση της «Αλληλεγγύης» ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Είναι μία νέα προσπάθεια, που στηρίζεται σε νέους ανθρώπους, με όρεξη για δουλειά, αγάπη προς την Εκκλησία και τον συνάνθρωπο. Το έργο της αφορά κυρίως την αγαπητική παρουσία της Εκκλησίας
μας στο εξωτερικό, σε περιοχές χειμαζόμενες είτε από φυσικές καταστροφές, είτε από πολέμους και τρομοκρατικά χτυπήματα. Η «Αλληλεγγύη» βρέθηκε, μέχρι σήμερα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, απέστειλε ανθρωπιστική βοήθεια σε τρόφιμα, φάρμακα και ρουχισμό σε χώρες όπως το Ιράκ, το Αφγανιστάν, η Αρμενία, η Νότιος Αφρική, η νοτιοανατολική Ασία, τα Βαλκάνια, ενώ χτίζει σχολεία στη Συρία και στη Ρωσία.
Δραστηριοποιείται, όμως, και στη χώρα μας, στηρίζοντας το κοινωνικό έργο των Ιερών Μητροπόλεων, ενώ προσφάτως ανήγειρε και έθεσε σε λειτουργία και τον 2ο ξενώνα κακοποιημένων γυναικών, για τον οποίο μιλήσαμε πιο πάνω. Το έργο της στηρίζεται στην εμπιστοσύνη με την οποία το περιβάλει το ΥΠ.ΕΞ., με το οποίο έχει αναπτύξει θαυμαστή συνεργασία και από το οποίο έχει δεχθεί πλείστους επαίνους έως σήμερα»
ΕΡΩΤΗΣΗ 11
Ποιά θέση παίρνει η Εκκλησία στο πρόβλημα των ξένων μεταναστών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
«Η Εκκλησία μας έχει πάρει σαφή θέση κατά του φαινομένου της ξενοφοβίας και του ρατσισμού που τείνει να διαμορφωθεί στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά την έκρηξη της πολιτικής και οικονομικής μετανάστευσης, αλλά και της λαθρομετανάστευσης. Άλλωστε, είναι αυτή που, διά των χειλέων του Αποστόλου Παύλου, έβαλε τις βάσεις για την απόδοση ίσων δικαιωμάτων σε όλους τους ανθρώπους. Η τοποθέτησή της αυτή μεταφράζεται σε συγκεκριμένες πρακτικές κοινωνικής παρέμβασης και στήριξης προς όλους αυτούς τους ανθρώπους ανεξαρτήτως θρησκεύματος και εθνικότητος. Όπως, όμως, έχω, πολλάκις τονίσει, δεν αρκεί να δίνουμε ρούχα και τρόφιμα στον μετανάστη, στον ξένο, στον εμπερίστατο. Έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε και να προστατεύουμε την άσκηση των θρησκευτικών του καθηκόντων, τον σεβασμό της προσωπικότητάς του, την ένωση της οικογένειάς του, την κοινωνική ένταξή του, την μόρφωση των παιδιών του και βεβαίως την ασφάλειά του. Διότι, όπως μας βεβαιώνει ο Μέγας Βασίλειος, “η στέρηση των ίσων δικαιωμάτων γίνεται αρχή και βάση φθόνου και κακοβουλίας από αυτόν που στερείται”
Κατά την πρόσφατη ομιλία μου στοπ 2ο ετήσιος Διεθνές Συνέδριο για την μετανάστευση (Αθήνα 10 – 12/10/2005), μιλώντας για την ένταξη των ξένων στην Ελληνική κοινωνία, τόνισα ότι ο ενταξιακός διάλογος είναι δυνατός και υπόσχεται επιτυχία μόνο όταν θεμελιώνεται και αναπτύσσεται στον αμοιβαίο σεβασμό και την αμοιβαία αναγνώριση. Η Εκκλησία, ο πλέον αποκεντρωμένος θεσμός της Ελληνικής κοινωνίας, που εξακολουθεί να εκπροσωπείται ακόμη και στους πλέον απομακρυσμένους οικισμούς, και θέλει και μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ομαλή, δημιουργική και απροκατάληπτη ένταξη των μεταναστών αδελφών μας. Και αυτή ισχύει ανεξάρτητα από την εθνική, θρησκευτική ή άλλη προέλευσή τους και παρά τα όσα, συχνά υποβολιμαία και ξένα προς το ήθος και την πρακτική της Εκκλησία ηθελημένως ή εν αγνοία διαδίδονται»
ΕΡΩΤΗΣΗ 12
Συμφωνείτε να ανεγερθεί τζαμί στην Αθήνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
«Η Εκκλησία της Ελλάδος, με Συνοδική απόφαση, τοποθετήθηκε υπεύθυνα στο ζήτημα της ανέγερσης Μουσουλμανικού Τεμένους στον ευρύτερο χώρο της Αττικής. Η θέση μας είναι ότι κανείς δε μπορεί να απαγορεύσει στους πιστούς μιας γνωστής Θρησκείας, όπως είναι το Ισλάμ, να επιτελούν ελεύθερα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Στην τοποθέτηση αυτή οδηγηθήκαμε αφενός μεν γιατί ζούμε σε μία δημοκρατική χώρα η οποία οφείλει να δείχνει σεβασμό και ανοχή στη διαφορετικότητα και αφετέρου γιατί το ίδιο το Ορθόδοξο ιδεώδες που εκπροσωπούμε, δε μπορεί παρά να είναι ανεκτικό έναντι του διαφορετικού.
Εκφράσαμε, όμως, με παρρησία, την αντίρρησή μας στον σχεδιασμό παράλληλης με το τζαμί ανέγερσης και Κέντρου Ισλαμικών Σπουδών, ακριβώς γιατί θεωρούμε περιττή μια τέτοια κίνηση, αφού ξεπερνά την κάλυψη των Θρησκευτικών αναγκών, ενώ είναι και δύσκολο να ελεγχθούν οι δραστηριότητές του. Οι πρόσφατες ειδήσεις που έρχονται από την Γερμανία και την Ιταλία για τη δράση αντίστοιχων Κέντρων αποδεικνύουν το βάσιμο των ενδοιασμών μας. Κι επειδή πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να φτάσουμε στο σημείο το πάθημα να μάς γίνει μάθημα, θεωρώ ότι το πάθημα των άλλων πρέπει να μάς γίνει μάθημα.
Όσον αφορά στο ζήτημα της χωροθέτησής του, όταν πληροφορηθήκαμε ότι αυτό προορίζεται να ανεγερθεί στον χώρο έξω από το νέο αεροδρόμιο, ταυτιστήκαμε με τη γενική άρνηση των φορέων και των κατοίκων της Παιανίας, οι οποίοι δεν επιθυμούν μια τέτοια εξέλιξη για συγκεκριμένους και πολύ σοβαρούς λόγους, όπως επίσης, κατανοήσαμε και τη δυσφορία των Μουσουλμάνων της Αττικής για το ακατάλληλο και το απόμακρο της περιοχής. Αυτές οι αντιδράσεις νομίζω ότι πρέπει να γίνουν σεβαστές από τους υπευθύνους και να αναζητηθεί ένας άλλος χώρος πιο λειτουργικός και για τους ίδιους τους Μουσουλμάνους»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου