Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Τελικά γίναμε ένα "νούμερο"! Χωρίς ΑΜΚΑ και ΑΦΜ αλλά με Προσωπικό Αριθμό πλέον όλοι οι πολίτες

 Ε.Ι.Π.Α.Σ.










Ο προσωπικός αριθμός θα είναι το «κλειδί» για κάθε δημόσια υπηρεσία

Χωρίς ΑΜΚΑ και ΑΦΜ θα πραγματοποιούνται πολύ σύντομα οι συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, με τον Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, γενικό γραμματέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δίνει τις βασικές παραμέτρους.

«Χιλιάδες είναι τα ραντεβού στη νέα πλατφόρμα id.gov.gr (…). Για το επόμενο διάστημα έχουν

κλειστεί περισσότερα από 100.000 ραντεβού. Θα σας πω καταρχήν ότι πρέπει να βάλουμε τον προσωπικό αριθμό στην ταυτότητα, ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει τον πολίτη. Ο προσωπικός αριθμός θα είναι ένας τρόπος που θα μπορούμε να απευθυνόμαστε σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία με έναν ενιαίο αριθμό» αναφέρει (ΕΡΤNews) ο κυβερνητικός αξιωματούχος.

Ο προσωπικός αριθμός θα είναι το «κλειδί» για κάθε δημόσια υπηρεσία

Συμπληρώνει πως μετέπειτα δεν θα «χρειάζεται να θυμόμαστε ΑΜΚΑ, αριθμό φορολογικού μητρώου ή τίποτα» αλλά οι συναλλαγές μας θα διεκπεραιώνονται με έναν ενιαίο αριθμό. «Όπου και να απευθυνθούμε, θα λέμε αυτόν τον αριθμό και θα μπορούμε να εξυπηρετούμε οπουδήποτε στο δημόσιο».

«Πρώτα απ’ όλα να μπει στην ταυτότητα»

Αυτό σημαίνει, είπε, ότι πρέπει να υπάρχουν οι υποδομές για τον προσωπικό αριθμό.« Είναι έτοιμες, αλλά θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα πρώτα απ’ όλα να μπει στην ταυτότητα. Αυτό έχει θέματα τα οποία επιλύουμε τώρα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Υπάρχει μία πτυχή που έχει να κάνει με τη χρήση του αριθμού από τις δημόσιες υπηρεσίες. Αυτή την οριζόντια διάδοση την επιλύουμε και σχεδόν όλα είναι έτοιμα για να παρουσιάσουμε το σχέδιο», ανέφερε.

Ο γενικός γραμματέας σημείωσε ακόμα πως «με τον προσωπικό αριθμό θα λυθεί ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σε κάθε οικογένεια, δηλαδή ότι κάποιος μπορεί να έχει διαφορετικά στοιχεία σε διαφορετικά μητρώα του Δημοσίου. Αυτό θα επιλυθεί με τον προσωπικό αριθμό. Επιπλέον, με το κινητό τηλέφωνο κάνουμε όλες τις συναλλαγές μας. Αυτό σημαίνει ότι οι συναλλαγές αυτές θα πρέπει να είναι ασφαλείς, είτε με την τράπεζα είτε με το δημόσιο. Θα πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να λαμβάνουμε ένα μήνυμα στο κινητό μας, για να επιβεβαιώσουμε ότι είμαστε εμείς που κάνουμε τη συναλλαγή».

Εξήγησε πως «θα χρειαστεί να δηλώσουμε το κινητό μας τηλέφωνο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ώστε να γνωρίζουμε ότι όλες οι ασφαλείς συναλλαγές που κάνουμε με την ελληνική δημόσια διοίκηση θα έχουν μία πρόσθετη ειδοποίηση, επιβεβαιώνοντας ότι εμείς κάνουμε τη συναλλαγή».

Πώς θα λειτουργεί ο Προσωπικός Αριθμός
Το σχετικό άρθρο του νόμου για τον Προσωπικό Αριθμό αναφέρει τα εξής:

«1. Καθιερώνεται υποχρεωτικά προσωπικός αριθμός (ΠΑ) ως αριθμός ταυτοποίησης των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Ο ΠΑ αποτελείται από εννέα (9) αριθμητικά ψηφία, και χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο.

Ο ΠΑ δεν μεταβάλλεται, και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.

Ο ΠΑ χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.

Η χορήγηση του ΠΑ δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως την απονομή δικαιωμάτων ή την επιβολή υποχρεώσεων στον κάτοχό του, οι όροι και οι προϋποθέσεις των οποίων ρυθμίζονται από την κείμενη φορολογική, εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) είναι αποκλειστικά αρμόδια για ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων μεταξύ των μητρώων του Δημόσιου τομέα για την αντιστοίχιση των ΠΑ, ΑΦΜ και ΑΜΚΑ και την διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων των αρμόδιων φορέων μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 48 του ν. 4623/2019 (Α’ 134), τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (EE L 119) και τον ν. 4624/2019 (Α΄137). Η ΓΓΠΣ για τους σκοπούς της ταυτοποίησης των φυσικών προσώπων είναι υπεύθυνος επεξεργασίας και τηρεί το Μητρώο Προσωπικού Αριθμού. Το Μητρώο Προσωπικού Αριθμού περιλαμβάνει τα στοιχεία που είναι απολύτως αναγκαία για την ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου, όπως όνομα, επώνυμο, μητρώνυμο, πατρώνυμο, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ.

Η έκδοση του Π.Α. γίνεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) η οποία για τον σκοπό αυτό είναι εκτελών την επεξεργασία

Ο ΑΦΜ, ο οποίος έχει χορηγηθεί σε φυσικά πρόσωπα, αποτελεί τον ΠΑ αυτών. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει χορηγηθεί μόνο ο ΑΜΚΑ, εφεξής χορηγείται και ο ΠΑ σύμφωνα με την διαδικασία που ορίζεται στην απόφαση της παρ. 8.

Οι φορείς του δημοσίου τομέα που χρησιμοποιούν και τηρούν τον Π.Α. με σκοπό την παροχή δημόσιων υπηρεσιών, την εν γένει διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών και την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους είναι αυτοτελώς Υπεύθυνοι Επεξεργασίας

Ο ΠΑ θα αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ των φυσικών προσώπων σταδιακά και με πλήρη αντικατάσταση εντός μιας διετίας.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται η διαδικασία χορήγησης του ΠΑ, και ιδίως οι υπηρεσίες διεκπεραίωσης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και οι υπηρεσίες ελέγχου αυτών, οι λόγοι αναστολής του, το χρονοδιάγραμμα της προβλεπόμενης στην παρ. 7 αντικατάστασης, καθώς και κάθε τεχνική ή άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος».

Πηγή, Πενταπόσταγμα

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου