A.S.E.I.P.
ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Αδελφοί χριστιανοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Φέτος δεν είχαμε την άνεση και την
ελευθερία να εορτάσουμε να πανηγυρίσουμε και να
συμμετέχουμε στης Εκκλησίες όλη την Μεγάλη Τεσσαρακοστή, και ιδιαιτέρως την
Μεγάλη Εβδομάδα και την ημέρα της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού
Χριστού.
Με πολύ έξυπνο τρόπο σχεδίασαν το
οργανωμένο αυτό σχέδιο και το πέτυχαν 100% βεβαίως με
την σύμφωνη γνώμη και την υποταγή των 82 Επισκόπων αδιαμαρτύρητα εκτός από 2 ή
3 οι οποίοι στην
συνέχεια εσιώπησαν μετά από τρομοκρατική απειλή. Μας είπαν και
η μέν και η δέ, « Πολιτικοί και Εκκλησία» ότι τον Κορονοοιό τον μεταδίδουν και
η καμπάνες και τα μεγάφωνα. Τελικά πείστηκε όλοι η Ελλάδα. «Η σιωπή αυτό
δείχνει.» Την ευθύνη και το κρίμα δεν το έχει μόνο η κυβέρνηση αλλά πρωτίστως
οι 82 Ιεράρχες. Έχουν μεγάλη ευθύνη ενώπιον του Ελληνορθόδοξου λαού. Αυτό το
γεγονός δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Δεν θα ήθελα να γράψω λεπτομέρειες διότι δεν
υπάρχει χώρος τον οποίον θα ήθελα να έχω. Μόνο ένα θα πω. . Οι 82
γιατί δέχτηκαν να σιωπήσουν οι καμπάνες και τα μεγάφωνα; ΓΙΑΤΙ; Είναι πρωτάκουστο και πρωτοφανές στα χρονικά
της Εκκλησίας να έχει συμβεί τέτοια προδοσία. Ξέρετε τη σημαίνει, εν καιρώ
ειρήνης, πενήντα μέρες να μην ακούς καμπάνες και μεγάφωνα στην μεγαλύτερη εορτή
της Χριστιανικής Ορθοδόξου Πίστεως; Ξέρετε τη σημαίνει
οι 82 μας στέρησαν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Έχουν μεγάλη ευθύνη και θα απολογηθούνε. Τελικά συμφώνησαν με τα
αθεϊστικά συστήματα των Εθνών και των διωκτών της Ορθοδοξίας. Στη συνέχεια κρύφτηκαν, εσιώπησαν, εξαφανιστήκαν και όλα αυτά εν καιρώ ειρήνης. Ερωτώ. Σε διωγμό
τη θα κάνουν; Ο νοών νοείτω.
Και κάτι ακόμη. Ο Επίσκοπος δεν έχει
οικογένεια, και καμίαν υποχρέωση σε κανέναν. Έχει ΜΗΔΕΝ έξοδα. Όλα είναι
πληρωμένα από τα παγκάρια της Εκκλησίας, ταξίδια, φαγητά, αυτοκίνητα,
κρουαζιέρες………….όλα τσάπα. Γιατί άραγε να φοβάται τα άθεα κοσμικά και πολιτικά
συστήματα; Αν τον διώξουν θα πηγαίνει στο μοναστήρι και θα τα
έχει και εκεί πάλι όλα τσάπα. «θα τον αναγνωρίσουμε και ως άγιο» Γιατί άραγε να
φοβάται; Είναι μία απλή ερώτηση.
Θα ήθελα αδελφοί εν Χριστώ, στη συνέχεια να
παραθέσω λίγες σκέψεις για την Διακαινήσιμο Εβδομάδα που ήδη
διανύουμε.
Ή εβδομάδα αυτή (Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη,
Παρασκευή, Σάββατο) ονομάζεται Διακαινήσιμος. Για ποιο
λόγο ή Εκκλησία ονομάζει την εβδομάδα αύτη Διακαινήσιμο; Την ονομάζει
Διακαινήσιμο, διότι κάτι καινόν, κάτι καινούργιο, δημιουργήθηκε. Με την
ανάσταση του Χριστού ό παλαιός κόσμος, πού είχε πλέον φθαρεί, καταργείται, και
ένας καινούργιος κόσμος, μια καινούργια τάξις εγκαινιάζεται. Ό Χριστός ουδέποτε
γηράσκει. Παραμένει πάντοτε νέος, και κάνει τους ανθρώπους πάντοτε νέους,
καινούργιους ανθρώπους.
.Διακαινήσιμος λοιπόν λέγεται ή εβδομάδα,
διότι κατ' αυτήν μαζί με την Ανάσταση πανηγυρίζουμε τη δύναμη πού έχει ό
Χριστός να κάνη τα πάντα καινά, καινούργια.
Στην παλαιά εποχή στην Εκκλησία υπήρχε η
τάξη των Κατηχουμένων, όσων δηλ. προέρχονταν από τους ειδωλολάτρες ή τους
Ιουδαίους και διδάσκονταν τις αλήθειες της χριστιανικής πίστεως για να γίνουν
μέλη της με το μυστήριο του Βαπτίσματος.
Το Βάπτισμα δεν ήταν τότε ατομικό ή
οικογενειακό γεγονός, όπως σήμερα, αλλά γεγονός που αφορούσε το πλήρωμα της
Εκκλησίας.
Γι’ αυτό οι Κατηχούμενοι βαπτίζονταν
ομαδικά κατά τη νύχτα του Μ. Σαββάτου προς την Κυριακή του Πάσχα. Με το
βάπτισμα στο νερό ο «παλαιός άνθρωπος», ο άνθρωπος της αμαρτίας με τη χάρη του
Αγίου Πνεύματος πεθαίνει και γεννιέται ο νέος, ο ανακαινισμένος, ο
καινούριος που ζει την αναγέννηση, την ανανέωση.
Η εβδομάδα που ακολουθούσε το Πάσχα ονομάζεται
«διακαινήσιμος» γι’ αυτό το γεγονός της ανακαινίσεως. Επειδή οι βαπτισμένοι
ολόκληρη την εβδομάδα φορούσαν λευκά φορέματα ονομάζεται και «λευκή εβδομάδα».
Οι εφτά ημέρες της διακαινησίμου εβδομάδας θεωρούνται ως «μία» ημέρα, όπως η Κυριακή του Πάσχα. Οι πιστοί σύμφωνα με τον 66ο Κανόνα της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου πρέπει να τη γιορτάζουν με πνευματική ευφροσύνη, δηλ. ψάλλοντας ψαλμούς και ύμνους, όχι με χορούς και διασκεδάσεις, συμμετέχοντας όλη την εβδομάδα στη λατρεία της Εκκλησίας κοινωνώντας καθημερινά, αν και την προηγουμένη ημέρα έφαγαν αρτύσιμα φαγητά, συνανιστάμενοι με τον αναστημένο Κύριο.
Οι εφτά ημέρες της διακαινησίμου εβδομάδας θεωρούνται ως «μία» ημέρα, όπως η Κυριακή του Πάσχα. Οι πιστοί σύμφωνα με τον 66ο Κανόνα της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου πρέπει να τη γιορτάζουν με πνευματική ευφροσύνη, δηλ. ψάλλοντας ψαλμούς και ύμνους, όχι με χορούς και διασκεδάσεις, συμμετέχοντας όλη την εβδομάδα στη λατρεία της Εκκλησίας κοινωνώντας καθημερινά, αν και την προηγουμένη ημέρα έφαγαν αρτύσιμα φαγητά, συνανιστάμενοι με τον αναστημένο Κύριο.
Κατά τη διακαινήσιμη εβδομάδα τρώμε κρέας
και την Τετάρτη και την Παρασκευή. Ο πένθιμος χαρακτήρας της νηστείας δεν έχει
θέση στο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού. «Κατά δε την εβδομάδα της
Διακαινησίμου ακινδύνως κρεωφαγήσομεν (να τρώμε κρέας) κατά την αυτής
Τετράδα και Παρασκευήν· ως μία γαρ λογίζεται Κυριώνυμος το επταήμερον τούτο
διάστημα».
Κατά τη διακαινήσιμη εβδομάδα ψάλλεται
καθημερινά η ακολουθία του Πάσχα χωρίς το «Δεύτε λάβετε φως», που είναι
μεταγενέστερη συνήθεια και που δεν αναφέρεται στα έντυπα Πεντηκοστάρια. Η
ακολουθία αυτή έγινε κατά μίμηση της ακολουθίας του «αγίου φωτός» του ναού του
Παναγίου Τάφου των Ιεροσολύμων.
Και γιατί γιορτάζουμε κάθε χρόνο τη
«Διακαινήσιμο» εβδομάδα; Πολλοί απαντούν. Για λόγους ιστορικούς.
Η Εκκλησία δεν ζει όμως με το παρελθόν. Ο
λόγος του εορτασμού είναι καθαρά πνευματικός. Ποιός; Επειδή λόγω των αμαρτιών
μας μολύνουμε τον λευκό χιτώνα του βαπτίσματος χρειαζόμαστε με τη μετάνοια
εξαγιασμό. Χρειάζεται πάλι να γίνουμε ναός του Αγίου Πνεύματος.
Όπως λέει ο απ. Παύλος «εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6,4). Χρειαζόμαστε λοιπόν εγκαίνια, αναγέννηση, ανανέωση. «Εγκαινίζεσθε, αδελφοί», λέει ένα τροπάριο, « και αφού αφήσετε τον παλαιό άνθρωπο να ζείτε την καινούρια ζωή».
Όπως λέει ο απ. Παύλος «εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6,4). Χρειαζόμαστε λοιπόν εγκαίνια, αναγέννηση, ανανέωση. «Εγκαινίζεσθε, αδελφοί», λέει ένα τροπάριο, « και αφού αφήσετε τον παλαιό άνθρωπο να ζείτε την καινούρια ζωή».
Ή όπως ψάλλει ένας άλλος ύμνος: «Επίστρεψε
στον εαυτό σου άνθρωπε! Γίνε καινούριος, αντί παλιός και γιόρταζε τα εγκαίνια
(την ανανέωση) της ψυχής σου. Όσο είναι καιρός η ζωή σου ας αναγεννηθεί».
Η «διακαινήσιμος εβδομάδα» γίνεται για τους
πιστούς αφορμή πνευματικής καρποφορίας και καλής αλλοιώσεως.
Ο καλός Θεός να μας λυπηθεί και να μην μας
ξαναδώσει –παραχωρήσει επιτρέψει--άλλη τέτοια δοκιμασία.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ--ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου