Α.Σ.Ε.Ι.Π.
Στην Κρήτη όπου φιλοξενήθηκε τον Ιούνιο προ δύο ετών η -κατά
τους διοργανωτές της-Πανορθόδοξη Σύνοδος έχουν μια παροιμία: Παρά να χάσεις τα
πρόβατα καλιά το μαλλί. Έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα με την Σύνοδο της
Κρήτης, η οποία ξεκίνησε σαν σήμερα πριν από ακριβώς δύο χρόνια, κάποιοι στο
Φανάρι θα πρέπει να λάβουν υπόψην τους αυτήν την κρητική παροιμία. Γιατί
κινδυνεύουν να χάσουν τα πρόβατα, το ποίμνιο δηλαδή, που ολοένα και περισσότερο
απογοητεύεται από την πρεμούρα των Φαναριωτών να γίνει πράξη μια Σύνοδος με
κάθε τίμημα και κατόπιν με το ζόρι να περάσουν οι αποφάσεις της στους απανταχού
Ορθοδόξους.
Σαν μηρυκαστικά αναμασούν τις ίδιες και τις ίδιες αερολογίες
εκβιάζοντας την ενότητα της Εκκλησίας τα κάθε λογής ρασοφόρα ή μη εξαπτέρυγα
του Φαναρίου, αλλά όταν έρχεται η στιγμή να απαντήσουν σε συγκεκριμένα
ζητήματα, τα οποία άπτονται θεολογικής ή κανονικής ερμηνείας αδυνατούν να
επιχειρηματολογήσουν έστω κατά τι και απειλούν με αφορισμούς και άλλα τέτοια
φαιδρά!
Και φάνηκε αυτό ξεκάθαρα όταν λίγους μήνες μετά την Σύνοδο
της Κρήτης η Βουλγαρική Εκκλησία έβγαλε αναλυτικότατη ανακοίνωση για τους
λόγους που δεν αναγνωρίζει κείμενα της Συνόδου με εμπεριστατωμένη
επιχειρηματολογία και οι Φαναριώτες της ζηζιούλειας θεολογίας σιώπησαν
εκκωφαντικά.
Αντί αυτού τα εξαπτέρυγα του Φαναρίου στήνουν ημερίδες και
συνέδρια όπως το πρόσφατο της Θεσσαλονίκης και ευλογούν τα γένια τους. Εκεί που
στο μήνυμά του ο Οικουμενικός Πατριάρχης επιτέθηκε εκ νέου κατά όσων
αυτοαποκαλούνται “αγία ανυπακοή”.
Για τον αντίκτυπο που έχει η Σύνοδος της Κρήτης δύο χρόνια
μετά στον Ορθόδοξο κόσμο τα είπε όλα σε πρόσφατη
ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Πειραιώς.
Οι διαφωνίες στην Σύνοδο του Κολυμπαρίου ήταν πολλές. Ρωσία,
Αντιόχεια, Βουλγαρία και Γεωργία απουσιάζαν και μαζί τους δεν
εκπροσωπήθηκαν οι μισοί Ορθόδοξοι του πλανήτη, αλλά τα σοβαρά προβλήματα
κρύφτηκαν κατω απο το χαλί ακόμη και με απαγόρευση δημοσιοποίησης πληροφοριών
στα μέσα ενημέρωσης και παράλληλα δόθηκε η εντύπωση πως ο σκοπός αγιάζει τα
μέσα. Στην Ορθοδοξία όμως δεν χωρούν μάχες “πλην Λακεδαιμονίων”. Γιατί αυτό
πάει να κάνει το Φανάρι… Να δώσει την μάχη της ενότητας χωρίς σημαντικούς
κρίκους στην αλυσίδα αυτής. Και συνάμα επιχειρεί να απομονώσει τους
αντιδρώντες-ακόμη και αν πρόκειται για ολόκληρες αυτοκέφαλες
Εκκλησίες-παρουσιάζοντας τους σαν γραφικούς και οπισθοδρομικούς.
Η σοβαρότατη αναστάτωση δεν πτόησε τους διοργανωτές. Κάποιοι
στην άλλη πλευρά του Αιγαίου πόνταραν και ποντάρουν πολύ στην επικοινωνιακή
πλευρά του γεγονότος για αυτό άλλωστε δύο χρόνια μετά ο κ. Βαρθολομαίος όπου
σταθεί κι όπου βρεθεί κάνει και κάποια αναφορά σε αυτήν. Πέραν όμως από το
θεαθήναι υπάρχουν σοβαρές και ουσιώδεις ενστάσεις.
Η Βουλγαρική Εκκλησία,όπως άλλωστε έπραξαν μεμονωμένα και
αρκετοί συνεπείς Μητροπολίτες από διάφορες αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μετά την
απόφασή της για απόρριψη της Συνόδου της Κρήτης κατέθεσε όπως προαναφέραμε και
συγκεκριμένη επιχειρηματολογία.
Παρόλα αυτά το Φανάρι έφτασε να απειλεί “θεούς και δαίμονες”
και να προσπαθεί να επιβάλει τις αποφάσεις τις Συνόδου παντί τρόπω. Ημερίδες,
ομιλίες και άλλα φαιδρά…
Και από ότι μαθαίνουμε ετοιμάζεται και για νέα
Σύνοδος-παρωδία! Στο συνέδριο της Θεσσαλονίκης ο εκ των στενών συνεργατών του
Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου Μητροπολίτης Προύσης Ελπιδοφόρος πέταξε την
βόμβα σύμφωνα με την οποία έρχεται νέα Σύνοδος που θα ονομαστεί Οικουμενική!
Ποιους δεσμεύουν οι
αποφάσεις;
Ένα άλλο μεγάλο θέμα που προέκυψε μετά την Σύνοδο του
Κολυμπαρίου είναι κατά πόσο οι αποφάσεις της Κρήτης δεσμεύουν και τους μη
συμμετέχοντες;
Το γινάτι του
Φαναρίου βγάζει μάτι και ο λαός…μονόφθαλμη ηγεσία δεν θέλει.
Οι Φαναριώτες δηλώνουν εδώ και δύο χρόνια μετά την Σύνοδο
πως οι αποφάσεις δεσμεύουν και όσους δεν συμμετείχαν. Και η διαίρεση πλησιάζει
απειλητικά.
Αν δεν το έχουν αντιληφθεί όσοι ελαφρά τη καρδία παίζουν στα
ζάρια τις τύχες της Ορθοδοξίας ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος για δυσάρεστες
περιπέτειες στην Ορθοδοξία από τους προσωπικούς εγωισμούς και τις
πρωτοκαθεδρίες του ενός και του άλλου.
Ο Οικ. Πατριάρχης για να κερδίσει την παρτίδα, έβγαλε… άσσο
από το φαρδομάνικό του την απόφαση της Σύναξης των Προκαθημενων του Σαμπεζύ τον
Ιανουάριο του 2016 που έχει και τις υπογραφές των απόντων πλην της Αντιόχειας.
Στις αποφάσεις αυτές ανήκει και ο κανονισμός της Συνόδου.
Και ο κανονισμός στο Άρθρο 13 με θέμα “Αποδοχή και υπογραφή των κειμένων”
αναφέρει:
“Τα ομοφώνως αποδεκτά γενόμενα κείμενα επί των θεμάτων της
ημερησίας διατάξεως της Συνόδου εκδίδονται εις τας τέσσαρας επισήμους γλώσσας
και έχουν το αυτό κύρος:
1. μονογραφούνται υπό πάντων των Προκαθημένων των
αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών εις πάσας τας σελίδας αυτών και εις πάσας τας
επισήμους γλώσσας της Συνόδου, υπογράφονται δε εν τέλει υπό του Προέδρου και
πάντων των μελών της Συνόδου.
αι υπογραφείσαι συνοδικαί αποφάσεις, ως και το Μήνυμα της
Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, αποστέλλονται διά Πατριαρχικών Γραμμάτων του
Οικουμενικού Πατριαρχείου εις τους Προκαθημένους των αυτοκεφάλων Ορθοδόξων
Εκκλησιών, οίτινες και κοινοποιούν αυτά εις τας Εκκλησίας αυτών αντιστοίχως,
έχουν δε πανορθόδοξον κύρος.”
Όμως σε ένα αβέβαιο έως εχθρικό πλαίσιο για την παγκόσμια
Ορθοδοξία η …χαρτούρα του Φαναρίου δεν έχει καμία σημασία.
Δύο χρόνια μετά την Σύνοδο τα προβλήματα και οι διενέξεις
πολλαπλασιάζονται. Το θέμα του Κατάρ προϋπήρχε και διχάζει ακόμη και σήμερα τα
Πατριαρχεία Ιεροσολύμων & Αντιοχείας. Και μετά επανήλθε η κόντρα
Φαναρίου-Μόσχας και προσφάτως τα μείζοντα θέματα των σχισματικών σε Ουκρανία
και Σκόπια.
Η Ορθοδοξία καρκινοβατεί και ο “πρώτος” κάνει δημόσιες
σχέσεις και ταυτίζεται με τον Πάπα όπως πριν ένα μήνα στο Βατικανό και με τους
Λουθηρανούς, που τους κάλεσε και στα ονομαστήριά του.
Οι διακοπές
μνημόνευσης
Δύο χρόνια μετά τη Σύνοδο του Κολυμπαρίου, τέλος, η
Ορθοδοξία διέρχεται κρισιμότατες στιγμές. Ιερείς, μοναχοί και άλλοι έχουν
διακόψει την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχου και των Επισκόπων τους που
τον στηρίζουν. Το Φανάρι τρέμει και αυτό φάνηκε κι από τις τοποθετήσεις των
Φαναριωτών στο πρόσφατο συνέδριο της Θεσσαλονίκης όπου δεν έλειψαν οι
βαρύτατοι χαρακτηρισμοί.
Πάντως οι Φαναριώτες θεωρούν πως οι αντιδρώντες και επιλέξαντες
την λεγόμενη “αγία ανυπακοή” θα ενσωματωθούν στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών
και θα αποβληθούν μόνοι τους…
Μόνο που έχουν λογαριάσει χωρίς τον ξενοδόχο!
Πενταπόσταγμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου