ΙΒ’ ΜΕΡΟΣ
Τι είναι
μυστήριο
Στη συνέχεια από το προηγούμενο περί
μυστηρίων, γίνεται επομένως αντιληπτό πως χωρίς μυστήρια και μυστηριακή ζωή δεν
υπάρχει Σωτηρία.
Τα μυστήρια αυτά της Εκκλησίας μας ως σωστικά μέσα ήταν επόμενο να έχουν και
εχθρούς. Και οι εχθροί αυτοί είναι οι ίδιοι που πολέμησαν και εξακολουθούν να πολεμούν τον Σωτήρα Χριστό
και
την Εκκλησία του. Διότι ο Χριστός, που ως Σωτήρας παρέχει την Σωτηρία,
αποκαλύπτεται μέσω της Εκκλησίας και των μυστηρίων της. Έξω απ’ την Εκκλησία
και χωρίς τα μυστήριά της ο άνθρωπος συναντά πολλούς άλλους <<Χριστούς>>, όχι όμως τον Σωτήρα
Χριστό.
Σχηματικά θα
μπορούσαμε να παραστήσουμε τη σχέση Σωτηρίας με τον Χριστό και την Εκκλησία του
ως εξής.
Χριστός =>Εκκλησία +Μυστήρια
=>Σωτηρία
Η παραπάνω παράσταση είναι μία μαθηματική εξίσωση που
παραμένει αμετάβλητη. Αυτό σημαίνει πως για να δοθεί η Σωτηρία – ως δώρο του
Χριστού—θα πρέπει ο πιστός να περάσει μέσα από την Εκκλησία του και να
συμμετέχει στη μυστηριακή ζωή της. Χωρίς μυστηριακή ζωή δεν υπάρχει αιώνιος ζωή
όπως θα αποδειχθεί στη συνέχεια, κατά την ανάλυση του καθένα μυστηρίου χωριστά.
Τι λένε οι αιρετικοί
Κατά την εξέταση
χωριστά των μυστηρίων, εκεί θα δούμε και τις αιρετικές δοξασίες. Ακόμη εκεί θα
επιδιώξουμε, με βάση την Αγία γραφή, να ανατρέψουμε όλες τις κακοδοξίες των
αιρετικών. Εδώ θα πούμε μονάχα πως οι μεν Χιλιαστές
δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του θεοσύστατου θεσμού των μυστηρίων, αφού δεν
πιστεύουν στην ύπαρξη της Εκκλησίας, όπως παραπάνω τονίστηκε, οι δε Προτεστάντες πιστεύουν μόνο σε δύο, το
Βάπτισμα και τη Θεία Μετάληψη, όχι ως μυστήρια, αλλά ως απλές συμβολικές
τελετές.
Το Μυστήριο του Βαπτίσματος
Οι Χιλιαστές
διεστρεβλώνοντες την Αγίαν Γραφήν και απορρίπτοντες την Ιεράν Παράδοσιν ήταν
επόμενο να απορρίψουν και να πολεμήσουν με λύσσαν τα μυστήρια της Εκκλησίας.
Πόσον όμως πλανώνται, διότι αυτή η Αγία Γραφή καθιερώνει τα ιερά μυστήρια, όπως
τα κρατεί και τα τελεί η Ορθόδοξος Εκκλησία.
ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Το
βάπτισμα.
Ο Κύριος συστήνει
το βάπτισμα: <<Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, και βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του
αγίου Πνεύματος>> ( Ματθ. κη΄19)
Το παραγγέλλει ο
απ. Πέτρος: <<Πέτρος δε έφη προς αυτούς, μετανοήσατε, και βαπτισθήτω έκαστος υμών επί τω ονόματι
Ιησού Χριστού>> (Πράξ. β΄ 38).
<< Προσέταξέτε τε αυτούς, βαπτισθήναι εν τω ονόματι του Κυρίου>> (Πράξ. ι΄48)
Ό απ. Παύλος
βαπτίζει: << Ως δε εβαπτίσθη (η Λυδία) και ο οίκος αυτής, παρεκάλεσε λέγουσα,
εί κεκρίκατέ με με πίστιν τω Κυρίω είναι, εισελθόντες εις τον οίκον μου
μείνατε>> (Πράξ. ιστ΄15) <<Εβάπτισα δε και τον Στεφανά οίκον,
λοιπόν ούκ οίδα εί τινά άλλον αβάπτισα>>
(Ά Κορινθ. α΄16)
Ό Φίλιππος βαπτίζει: << Και εκέλευσε
στήναι το άρμα, και κατέβησαν αμφότεροι εις το ύδωρ, ό τε Φίλιππος και ο
ευνούχος, και εβάπτισεν αυτόν>>
Πράξ. η΄38)
Επομένως, η
Εκκλησία μας έχει ως παρακαταθήκη και
πιστεύει αυτό που ο Κύριος παράδωσε στους μαθητές και Αποστόλους. Οι Απόστολοι, αφού φωτίσθηκαν
από το Άγιο Πνεύμα, που οδηγεί την Εκκλησία
<<είς πάσαν την αλήθειαν>>.
(Ιωάν. ιστ΄13), και αφού οι ίδιοι βάπτιζαν τους πιστούς Χριστιανούς, στη
συνέχεια το κατέγραψαν στα Ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής και στα
<<κεκριμένα δόγματα>>
(Πράξ. ιστ΄. 4) Μόνο απ’ αυτές τις πηγές μπορούμε να έχουμε
ορθές πληροφορίες.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου